piątek, 15 lutego 2013

Co paczy sowa? Sowa paczy czarne Haribo. Duo Mythique.

 

Duo Mythique

Syrah Grenache 2007, Sud de France

Vin de Pays d'Oc  

 

Kupiłem w firmie Bartex za 20 złotych, bardzo warto. 




Będąc w podróży, spędziłem kilka dni w Zurychu, gdzie, po krótkim buszowaniu w piwniczce gospodarza domu, otworzyliśmy butelkę Le Cuvee Mythique. Ponieważ była to trzecia butelka otworzona tego wieczoru uznałem, że pisanie notki o tym winie będzie grubym nadużyciem. Pamiętam, że bardzo mi smakowało. I tyle pamiętam. Po powrocie do kraju postanowiłem odszukać to wino i okazało się, że jego importerem jest mój kolega, z którym kilka lat grałem w piłkę. Tego samego dnia odebrałem więc z jego biura trzy butelki Le Cuvee i trzy Duo. Dopiero w domu dostrzegłem, że butelki chyba nie cieszyły się wzięciem, bo szlachetniejsze i starzone w beczce Le Cuvee jest z 2006 roku, a Duo zabutelkowano w 2007 roku. Nic to. Otworzyłem sobie to prostsze i dałem mu chwilkę pooddychać. Kilka lat w butelce z pewnością trochę zabrało temu winu i najlepsze, sprężyste lata ma już za sobą. Niemniej, nadal jest to bardzo dobre wino. Nos i usta tożsame. Zaczyna się mocną czarną porzeczką, konfiturą malinową i czereśniami. Później całość wrażeń wypełnia się niesamowitą ilością lukrecji. To tak jakby zjeść czarne Haribo z owocowym nadzieniem. Bardzo duży plus za etykiety, jeszcze jeden za zamknięcie w butelce śródziemnomorskiego ducha. A sówka paczy i paczy…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz